5 motive pentru care comunicatele de presa sunt esentiale pentru un business


Comunicatele de presa sunt unele dintre cele mai intalnite modalitati de informare. Aceste documente oficiale sunt de obicei trimise de catre companii catre institutiile de presa, pentru ca acestea sa le confere valoare de stiri si sa le distribuie mai departe, asa incat informatia sa ajunga la publicul larg.

Comunicatele de presa au o forma extrem de simpla, ce respecta principiul piramidei inverse din jurnalism. Asta presupune ca trebuie sa fie redactate asa incat informatia principala sa fie surprinsa inca din primul paragraf, iar informatiile secundare sa decurga din urmatoarele randuri.

La ce folosesc aceste comunicate de presa companiilor?

Comunicatele de presa sunt documente oficiale, care tansmit in mod obiectiv o informatie de interes general. Folosite in mod inteligent de catre companii, aceste comunicate pot fi un canal de comunicare extrem de eficient.

 

Iata 5 motive principale pentru care un comunicat de presa este esential pentru afacerea ta!

  1. Comunicatele de presa sunt o sursa credibila de informare

Avand un puternic caracter obiectiv, comunicatele de presa sunt extrem de credibile in raport cu celelalte tipuri de text. In plus, din aceste comunicate rezulta de multe ori stirile. Astfel, ele pot fi usor preluate de institutii de presa, ceea ce confera din nou un plus de credibilitate. Imaginati-va ca va prezentati o lansare de produs printr-un astfel de comunicat, iar el este preluat de toate ziarele nationale. Succesul acelei lansari de produs este aproape garantat.

  1. Comunicatele de presa asigura o vizibilitate sporita afacerii

Tocmai datorita faptului ca ele sunt preluate de surse de incredere si de tot felul de ziare, aceste comunicate de presa ofera o vizibilitate sporita companiei care se promoveaza prin intermediul lor. Daca iti vei promova serviciile prin intermediul unui comunicat de presa online, vei avea posibilitatea sa informezi un public larg, astfel va vei putea atrage oameni interesati de ceea ce oferi pe termen scurt.

  1. Comunicatele de presa online favorizeaza pozitia site-ului tau de prezentare in motoarele de cautare

Acest lucru se intampla deoarece comunicatul preluat de un site de stiri online va fi afisat pe websiteul institutiei. Iar daca acel comunicat contine un link care va duce catre site-ul tau, acest link va avea o autoritate mare. Institutiile de stiri care au website-uri online au o pozitie foarte buna pe acele websiteuri din cauza continutului divers, din cauza promovarii. Iar faptul ca afacerea ta va fi “citata” de un astfel de website, faptul ca acest website va prelua un link catre afacerea ta, acest lucru iti va oferi un avantaj SEO extrem de mare. Astfel vei creste autoritatea site-ului tau si Google va avea incredere in continutul scris de tine, pozitionandu-ti site-ul mai sus in cautari.

O multime de sfaturi de redactare a unui comunicat optimizat SEO poti citi chiar aici. Chiar daca ai un comunicat bun, e necesar ca in mediul online sa folosesti tehnicile de optimizare pentru motoarele de cautare.

  1. Comunicatele de presa au o mare posibilitate de viralizare

Fiindca de cele mai multe ori trateaza subiecte de interes general, comunicatele de presa pot sa ajunga foarte usor virale. Asta inseamna ca intr-un timp record pt atrage zeci de mii sau sute de mii de vizite. Imagineaza-ti ce ar insemna acest lucru pentru afacerea ta, care s-ar putea promova prin intermediul unui astfel de comunicat. Fie poti plasa un link catre site-ul tau, fie poti vorbi despre un nou eveniment pe care il gazduieste compania ta intr-un astfel de comunicat. Iar daca acesta trezeste interes, poate ajunge foarte rapid viral prin redistribuire, asa incat afacerea ta va capata o vizibilitate crescuta intr-un timp extrem de scurt.

  1. Comunicatele de presa au un impact major in memoria colectiva

Astfel de documente sunt foarte des folosite pentru a raspunde la o critica sau pentru a oferi un drept la replica. In cazul in care companiile intra intr-o criza, de asemenea, tot astfel de materiale anunta evenimentul. Tu poti folosi un astfel de comunicat de presa pentru a-ti anunta cresterea afacerii sau deschiderea unei noi filiale.

De cele mai multe ori, astfel de comunicate au un impact major in memoria colectiva, ele sunt tinute minte foarte mult, datorita obiectivitatii si modului de redactare. Astfel, vei asigura memorabilitate afacerii tale si vei creste sansele ca posibilii clienti din publicul tinta sa apeleze la serviciile tale.

Acestea sunt doar 5 dintre nenumaratele motive pentru care un comunicat de presa te poate ajuta. Daca doresti sa te bucuri de beneficiile unui astfel de material, trebuie sa stii insa cum sa il redactezi. Poti gasi o varietate de comunicate de presa si chiar o multime de sfaturi de redactare a unui comunicat pe site-ul PR2Advertising.ro

Dacă ți-a plăcut, nu ține doar pentru tine!
0

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.